NYA FÖNSTER

Tänka sig, huset vårt har 25 fönster som skall behöva bytas! i runda slängar så blir det 100 000 kronor! Fast det kan låta väldigt mycket men om man ser det som att man sänker energikostnaderna med 10 000 per år på den grejen så är det inga pengar alls då hela kalaset är betalt om 10 år, och fönster som håller 80 år till!

Nu ska Emma och jag till IKEA och titta på köksluckor. Vi vet vad vi vill ha för stil, och efter lite research på bloggar och dylikt så dök ett sådant kök som vi vill ha upp, och tydligen så var det ett IKEA. förvånande nog!.

2 svar

  1. Vad kul att du gillade vårt kök, jag är verkligen supernöjd. Hade ett exakt likadant Tibrokök i förra huset och man kan inte se någon skillnad, förutom att man får skruva ihop det själv. Våra knoppar och handtag har vi beställt via beslagsdesign.se Bänkskivorna är även de från Ikea. För att få lite gammeldags touch flyttade vi fram sockeln och klädde alltsammans med golvlist. Det skapar en lite mer inbyggd känsla a´la Kvänum.
    Ert hus är verkligen charmigt, men jag blir rädd när du säger att ni måste byta ut de gamla fönstren. Jag ber er att tänka om, såvida de nu inte är helt uppruttna, Nya fönster är inte mer energisnåla än gamla och de kommer garanterat inte att hålla lika länge som de ursprungliga. Gamla fönster med dess gamla glas är ovärderliga och huset blir inte detsamma om man byter ut dem mot nya. När vi köpte vårt hus för ett år sedan dömde alla ut våra gamla fönster, men vi gav dem en chans och det ångrar jag inte. Virket är i kärnvike och lystren genom fönstren är oslagbar. Bara en tanke från mig innan ni gör något dumdristigt…

  2. Jag ska säga att jag var också skeptisk till en början med socklarna, men jag lovar att jag har faktiskt inte skänkt det en tanke, sedan vi börjat ”använda” köket. Lycka till!

Lämna en kommentar